Her har vi samlet de mest almindelige spørgsmål om vores turneringsrejser. Vi håber, at du finder svaret på dit spørgsmål, ellers er du hjertelig velkommen til at udfylde vores kontaktformular eller ringe til os på +45 70 31 00 94 (mandag-fredag, 08:00-17:00)

BETALING

Hvor meget betaler du ved bestilling?
Tilmeldingsgebyr på 20 % af rejsens samlede pris skal være os i hænde senest 10 dage efter bestilling. Vi udsender en reservationsbekræftelse sammen med en faktura.

Hvornår skal vi betale slutbeløbet?
Slutfakturaen udsendes cirka 6 uger før afrejse, når vi har modtaget den navneliste, der ligger til grund for slutfakturaen og skal betales senest 30 dage før afrejse.

Kan vi betale med bankkort?
Nej, vi tilbyder kun betaling via faktura.

Er der nogen gebyrer?
Der kan være en turistskat alt efter hvilket land du rejser til, men den betales på stedet.

 

SPØRGSMÅL VEDRØRENDE BESTILLINGEN

Hvornår skal vi indsende navnelisten?
Din værelsesopdelte navneliste skal sendes til os senest 6 uger før afrejse.

Kan vi ændre navnene på spillere tættere på afgang?
Ja, det er normalt ikke noget problem at ændre navne på spillere indtil den sidste uge før afgang til turneringen. Hvis du har bestilt en flybillet, kan der dog være tale om navneændringsomkostninger, afhængigt af flyselskabet.

Hvornår modtager vi endelig information/rejsedokumenter fra jer?
Vi sender endelig information med evt færge- eller flybilletter, hotelvoucher, kontaktoplysninger osv. til jer cirka 7-10 dage før afrejse.

Hvornår får vi spilleplanen?
Vi sender den til jer i forbindelse med anden endelig information.

Tilmelder du holdet/holdene til turneringen?
Ja, vi ordner det hele ved at tilmelde holdet/holdene til turneringen.

Hvornår bliver min reservation bindende?
Din reservation er bindende, når du modtager din reservationsbekræftelse. Derefter gælder vores sædvanlige afbestillingsregler.

 

AFBRYDELSE OG AFBRYDELSESBESKYTTELSE

Er det muligt at aflyse rejsen?
Det er altid muligt at afbestille din rejse, men der tilkommer omkostninger afhængig af hvornår rejsen aflyses. Læs mere i vores rejsebetingelser, som du har modtaget i forbindelse med bookingen.

Hvordan fungerer afbestillingsbeskyttelsen?
Afbestillingsbeskyttelsen er en god forsikring, der tegnes i forbindelse med bestilling af rejsen. Det gælder sygdom, ulykker eller dødsfald, der rammer den rejsende selv eller hendes ægtefælle, børn, forældre eller søskende.

Afbestillingsbeskyttelsen gælder under forudsætning af, at gyldig lægeerklæring kan fremvises, og at afbestillingen sker inden afrejse i almindelig kontortid.

Hvis disse betingelser er opfyldt, refunderes alle penge for rejsen – bortset fra et ekspeditionsgebyr på 150 DKK/person og gebyret for afbestillingsbeskyttelsen.

Hvad sker der, hvis turneringen er indstillet på forhånd?
Hvis en turnering bliver aflyst pga. for eksempel ved for få tilmeldte hold, eller at Udenrigsministeriet fraråder rejser til det land, hvor turneringen skal spilles, refunderes rejsens fulde beløb.

 

FORSIKRING OG REJSEGARANTI

Er der nogen rejseforsikring gennem jer/turneringsarrangøren?
Nej, du er ikke forsikret gennem os eller turneringsarrangøren. Det er almindeligt at være forsikret gennem deres spillerlicens hos foreningen. Vi anbefaler alle rejsende at tjekke med deres forsikringsselskab og være ansvarlige for at have en omfattende rejseforsikring.

Har du rejsegaranti?
Ja, vi yder alle vores rejsegarantier hos Kammarkollegiet og er en beskyttelse for dig som rejsende.

 

SPØRGSMÅL VEDRØRENDE CERTIFIKATER/DISPENSER

Skal du have et certifikat fra foreningen for at deltage i turneringer?
Det er kun nødvendigt til visse turneringer. Hvis dette er tilfældet, giver vi dig besked i forbindelse med bestillingen eller i god tid før afrejse.

Er en dispensation tilladt?
Det er forskelligt alt efter hvilken turnering man tager til. Det står normalt i vores tilbud, eller du kan finde det på turneringens egen hjemmeside. Kontakt os, hvis du har nogle tanker, så hjælper vi dig.

Kræves der et forældrecertifikat, hvis unge rejser uden deres forældre, men med en leder?
Det er forskelligt afhængigt af destinationen. Hvis det er nødvendigt, informerer vi dig ved booking.

Skal du søge om sanktion for udenlandske spil?
For visse sportsgrene/turneringer skal du søge om sanktion for udenlandske spil via din forening. Forbundene for floorball og ishockey kræver, at alle foreninger søger om sanktion for spil i udlandet, for at forsikringen kan gælde via ens licens.

 

ØVRIGE SPØRGSMÅL

Kan familie/supporters rejse med?
Familie og supporters er også altid velkomne til at booke hos os. Det er muligt at bo sammen med holdet eller at vælge en anden kategori til boligen.

Skal du medbringe legitimation?
Identifikation er normalt nødvendig på transport, såsom en færge, og nogle gange også på turneringer for at bekræfte alderen. Sørg for, at alle spillere har den med, hvis du ikke har hørt andet fra os. Når du rejser til udlandet, bør alle have et pas med.

Hvad indeholder deres rejsedokumenter/rejsedokumenter?
Dine rejsedokumenter indeholder alt hvad du skal bruge til din rejse, som f.eks. færgebilletter, flybilletter, hotelkuponer, kampprotokoller, rejseguide i PDF, program, spilleplan, tidspunkter for ind- og udtjekning, kontaktoplysninger, regler, information, tips m.m.

 

COVID-19

Hvad sker der, hvis Udenrigsministeriet fraråder at rejse til min destination?
Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til din destination, og du har bestilt en pakkerejse, er du beskyttet af pakkerejseloven og får herefter fuld refusion.

Hvad sker der, hvis det land, vi skal rejse til, har restriktioner, der ikke tillader danske statsborgere at komme ind?
Hvis det ikke er muligt at gennemføre din rejse pga restriktioner i det land, du rejser til, og har bestilt en pakkerejse, er du beskyttet af pakkerejseloven og får herefter fuld refusion.

Hvad sker der hvis turneringen aflyses pga covid19?
Hvis turneringen skulle aflyses pga Covid-19, vil du modtage fuld refusion.

Har I en covid-19 politik?
Ja. Vi har samlet al information her.

Hvad er en pakkerejse?
For at en rejse kan tælle som en pakkerejse, skal der indgå mindst to forskellige typer rejseydelser. For eksempel transport, overnatning eller træning. Turen skal vare mindst 24 timer eller indeholde en overnatning.

De to forskellige rejseydelser er blevet samlet i en pakke og solgt af et firma. Det er pakkerejseloven, der beskytter dig som rejsende, når du køber en pakkerejse